Constructorul Dacia a dezvăluit primele imagini şi clipuri video oficiale, câteva date tehnice şi echipamentele Dusterului restilizat, cu o zi înaintea deschiderii Salonului auto Frankfurt 2013.
Alături de echipamentele de securitate precum patru airbaguri şi ASR- ESP în standard, noutatea de sub capota SUV-ului argeşan este “cuibărirea” celui mai puternic agregat TCe cu cilindreea de 1.2 litri disponibil pe vreun model al grupului Renault. În vreme ce pe Lodgy acesta livra 115 CP, motorizarea pe benzină 1.2 TCe de pe Duster oferă 125 CP şi un cuplu maxim de peste 200 Nm disponibil 90% la turaţii demne de un diesel performant, adică de la doar 1.500 rpm. Consumul de benzină mediu va fi de 6,0 litri la sută.
Dieselul 1.5 dCi va coabita pe noul Duster declinat în trepte de putere de 90 CP şi 110 CP, în vreme ce unitatea pe benzină aspirată de 1.6 litri 16V şi 105 CP este menţinută în ofertă, atât în versiunile cu o singură punte motrice, cât şi 4WD.
Înnoirea SUV-ului autohton aduce funcţia Eco Mode şi GSI (Gear Shift Indicator), prima având rolul de a eficientiza consumul de energie, limitând puterea motorului şi scoţând parţial din circuit anumite echipamente energofage, în vreme ce al doilea gadget indică momentul optim de selectare a treptelor de viteză pentru un consum minim.
Vizual, se remarcă noul calandru cu elemente şi forme geometrice înlănţuite cromate ce se întind între cele două faruri, la fel cum grila radiatorului a fost şi ea reinterpretată. Pe plafon şi-au făcut loc bare ce pot susţine sarcini de până la 100 kg. Dacia oferă pe Duster Facelift 2014 două pachete speciale denumite “Adventure” şi “off- road”, primul beneficiind de protecţii laterale şi în zona aripilor, iar cel de-al doilea pachet venind cu praguri şi bull-bar. Noile jante pe 16 ţoli au finisaje “Dark Metal”.
Cabina noului Duster aduce un suflu proaspăt; în acest se