Magazinele online au ramas in clubul select al afacerilor care mai cresc sau au scaderi mai mici pe timp de criza, iar internetul este unul dintre putinele domenii in care in acest context economic se mai deschid noi businessuri. Una dintre ultimele afaceri pornite este ZaGift, un site de carduri si vouchere cadou lansat de un tanar de 24 de ani.
Ideea de a deschide un magazin online de carduri si vouchere cadou i-a venit lui Mihai Taraipan (24 de ani) in decembrie 2008, cand era in strainatate si a observat ca acest tip de afacere era una foarte populara.
Pentru ca isi dorea sa devina antreprenor, Taraipan a demisionat anul trecut din functia de account manager al Sistec, divizia de integrare de solutii IT din grupul de distributie si retail RTC, condus de Octavian Radu, unde a lucrat doi ani in domeniul vanzarilor de software.
„Beneficiul acestui concept, care se afla la inceput de drum in Romania, este faptul ca poti oferi libertate celor dragi sa-si aleaga singuri exact cadoul pe care si-l doresc”, spune Taraipan, care a investit 3.000 de euro in dezvoltarea acestuia, bani stransi in timp ce a lucrat la Sistec.
ZaGift ofera trei tipuri de produse: carduri cadou, certificate de cadouri electronice si certificate de cadouri speciale, certificatele fiind cunoscute si sub numele de vouchere.
„Cardul de cadouri este personalizat cu brandul companiei emitente, poate avea valori diferite, iar suma de pe card se poate utiliza in mai multe etape. Certificatul cadou electronic ajunge pe adresa de e-mail a celui care l-a achizitionat sau pe adresa destinatarului cadoului, fiind o solutie de cadou de ultim moment. Acesta poate utilizat doar dupa ce destinatarul acceseaza site-ul pentru a schimba respectivul certificat cu un card de cadou sau un certificat special care este trimis ulterior in format fizic la domiciliu. Certificatul cadou spec