O intrebare ramane nerostita, desi nu e deloc nesemnificativ numarul celor care se intreaba despre latura practica, comerciala a celor care apar constant in media la capitolul designeri.
Intrebarea este cum se trasforma intr-o afacere talentul acestor designeri? De fapt mai bine spus, se transforma in colectii comerciale? Sau raman la stadiul de prezentare de moda cu scop de PR si ... din pacate doar atat?!
Nu demult, o prietena ma intreba: din ce magazin as putea cumpara creatiile designerului X. ..? Intrebare pertinenta pentru oricine rasfoieste reviste glossy sau ziare mondene pline cu designeri. Se creeaza premisele unei curiozitati si de ce nu dorinta de a deveni fericitul posesor al unui produs semnat sau al unui total look de designer.
Sunt branduri care au fost promovate ca atare tinand in umbra numele designerilor ce creeaza modelele: Dada, Mario, Tina R., firme ce au trecut testul timpului si au dezvoltat retele de magazine, dovedind ca atat designul, cat si managementul firmelor a fost unul eficient dar si designeri care au promovat propriul nume, colectiile lor purtand acelasi nume.
Dupa 1990, cativa dintre fostii manechini ai Casei de moda Venus, intrati deja in culisele acestui domeniu atat de incitant si deloc lipsit de mister, s-au lansat intr-o noua ipostaza: aceea de designer.
Catalin Botezatu a urmat cursurile Institutului European de Moda de la Milano, a devenit un simbol al modei romanesti, un personaj controversat, plin de mister si fara indoiala pasionat de moda. A fost primul care a organizat prezentari de moda fastuoase cu modele internationale celebre. Au fost ani in care a trebuit sa sustina aceasta pasiune urmand ca acum sa poata realiza la comanda creatii pe care sa le poata vinde cu preturi la nivel de cateva mii de euro. La categoria magazine, a existat o fluctuatie anii trecuti, iar la mome