Firmele care depun oferte pentru un parteneriat public-privat vor fi selectate pe baza rezultatelor obţinute la proiecte similare din ultimii cinci ani şi în urma unui audit financiar pe ultimii trei ani, potrivit Mediafax
Principalele criterii de analiză şi selecţie a candidaţilor cu care vor fi semnate contractele sunt scrisorile de garanţie bancară sau alte dovezi de asigurare a riscului profesional, cifra de afaceri globală sau în domeniul de afaceri aferent proiectului din ultimii trei ani şi un audit financiar emis de persoane autorizate, pe precedenţii trei ani financiari, conform proiectului normelor de aplicare a Legii parteneriatului public-privat (PPP).
Ofertantul va trebui totodată să demonstreze că a înţeles obiectivele proiectului, prin elaborarea unui document prin care să prezinte în concept propriu câteva elemente legate inclusiv de colaborarea cu partenerul public şi valoarea estimată a investiţiei, precum şi că există un acord de principiu încheiat între asociaţii firmei interesate.
Pentru lucrări publice de interes local, precum drumuri comunale, zone de agrement, canalizare şi termoficare, locuinţe sociale, amenajare de terenuri cu destinaţie forestieră, proiectele de parteneriat public-privat vor putea fi iniţiate de către consiliile judeţene, în timp ce proiectele de parteneriat public-privat pentru drumuri judeţene, reţele de alimentare cu apă realizate în sistem zonal, obiective turistice de interes judeţean sau regional nu vor putea fi iniţiate decât de Guvern şi ministere. "Regimul de taxare poate reprezenta un cost adiţional al investitorilor, cost care poate să nu apară în cazul unui proiect de referinţă, cum ar fi taxe funciare, taxe locale, impozite, taxe de timbru", se arată în normele de aplicare.
Firmele care depun oferte pentru un parteneriat public-privat vor fi selectate pe baza rezultatelor obţinu