„Adevărul“ a fost în Amsterdam şi a testat cea mai nouă maşină hibridă a grupului Toyota, Yaris HSD. Un oraş plin de biciclete este mediul potrivit pentru a încerca noile tehnologii eco.
Acum opt luni, Toyota a prezentat lumii noua generaţie a subcompactei sale, Yaris. Acum pune în lumina reflectoarelor cea mai bună variantă din acea gamă, Yaris HSD. Prin această maşină se întregeşte şi gama de hibride Toyota, care are acum cinci modele: Prius, Prius +, Prius plug in hybrid, Auris HSD şi Yaris HSD.
Acest model este unul vital pentru întreaga lume auto deoarece arată că hibridele se pot construi şi sub forma unor maşini ultracompacte, de oraş. Toyota se aşteaptă ca noua variantă eco să-i crească vânzările de Yaris cu 20%.
Noul model Yaris Hibrid a primit acelaşi sistem ca şi Auris HSD. Totuşi, producătorul japonez a optimizat acest sistem din punct de vedere al greutăţii înainte de a-l instala pe Yaris. Astfel, şi motorul electric, dar şi grupul de acumulatori sunt mai uşoare. Acumulatorii sunt acum atât de mici încât au putut fi situaţi doar sub bancheta spate fără a răpi din spaţiul dedicat portbagajului.
Îmbunătăţiri stilistice
Designul Yaris HSD este optimizat aerodinamic. Acum are un coeficient aerodinamic de 0,286. Acest lucru se vede mai ales în partea de jos a maşinii, unde s-a îmbunătăţit curgerea fluxului de aer. Au apărut şi îmbunătăţiri stilistice faţă de Yarisurile normale. Astfel, noul Yaris are lumini de zi de tip LED (care vor fi întâlnite pe noua generaţie Avensis), o grilă mai îngustă şi blocuri optice spate mai arătoase.
Interiorul Toyotei Yaris HSD arată mai bine, mai ales în varianta Style
În interior, iluminarea este făcută în nuanţe bleu şi alb, specifice modelelor hibride Toyota, iar sistemul Touch & Go are un mod în care se prezintă monitorizarea sistemelor energetice.