Fregatele vechi, luate pe bani multi de la marina regala britanica, nu sunt decat varful aisbergului. De 16 ani incoace, Armata ne-a obisnuit cu afaceri paguboase pentru noi si extrem de profitabile pentru unele personaje cu epoleti. Fie ca a fost vorba de modernizarea aparatelor de zbor, de cumpararea de tehnica de telecomunicatii, de exporturile de armament sau de banalele achizitii de combustibil sau de uniforme, nu a existat an in care sa nu apara informatii despre ilegalit
Fregatele vechi, luate pe bani multi de la marina regala britanica, nu sunt decat varful aisbergului. De 16 ani incoace, Armata ne-a obisnuit cu afaceri paguboase pentru noi si extrem de profitabile pentru unele personaje cu epoleti. Fie ca a fost vorba de modernizarea aparatelor de zbor, de cumpararea de tehnica de telecomunicatii, de exporturile de armament sau de banalele achizitii de combustibil sau de uniforme, nu a existat an in care sa nu apara informatii despre ilegalitati sau abuzuri comise la umbra secretului de stat. Luand in calcul doar cele mai cunoscute afaceri controversate, se poate spune ca suma implicata a depasit cu mult un miliard de euro. S-a estimat ca numai contractul pentru fregate va ajunge, la final, la circa 600-800 de milioane de euro, in functie de dotarile ce vor fi adaugate vaselor de lupta, in timp ce programul de modernizare a avioanelor de lupta MIG 21 a totalizat in jur de 350 de milioane de euro.
Mai mult, potrivit specialistilor in istorie militara, nimic nou sub soare: inca din secolul al XIX-lea, cand aveau loc primele tentative de creare a unei forte armate moderne pe plaiurile mioritice, scandalurile, suspiciunile si acuzatiile legate de echipamentele achizitionate se tin lant. Este celebra, de altfel, “Afacerea Skoda”, derulata in anii ‘20-’30