Cel mai mare jucător de pe piaţa telecom a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 457 mil. euro. Numărul total de clienţi a scăzut, dar numărul de utilizatori pentru servicii de date a crescut cu peste 30% faţă de anul precedent
Veniturile totale ale Orange, cel mai mare operator de telefonie mobilă de pe piaţa locală, au scăzut în al doilea trimestru cu doar 4,9%, la 235 mil. euro, faţă de un declin de aproape 8% în urmă cu un an, potrivit datelor din raportul financiar prezentat joi al grupului France Telecom, proprietarul companiei.
"În România, veniturile pe primul se'mes'tru au fost mai mici cu 5,6%, dar scă'derea din al doilea trimestru, de 4,9%, re'pre'zintă o îmbunătăţire faţă de cea de 6,3% din primele trei luni ale anului", potrivit ra'por'tului FT. În raport cu primul trimestru din acest an, veniturile Orange din trim. 2 au crescut cu 13 mil. euro sau 5,9%.
Şi Vodafone, numărul doi pe piaţa lo'ca'lă telecom, a anunţat o îmbunătăţire a rezul'tatelor financiare pentru al doilea trimestru. Veniturile din servicii ale Vodafone au scăzut cu 6,3% în trimestrul încheiat în iunie, faţă de o scădere de aproximativ 13% în ur'mă cu un an. De asemenea, în raport cu pe'rioa'da ianuarie-martie, veniturile din servicii ale Vodafone au crescut cu 4,1%, iar venitul me'diu lunar pe client a avansat cu aproape 12%.
Rata de scădere a veniturilor de 4,9% este una dintre cele mai mici înregistrate de Orange România de la debutul crizei. Cel mai puternic declin al veniturilor companiei a fost înregistrat în trim. 4 din 2009 (-24%), iar cea mai mică rată de scădere a încasărilor a fost înregistrată în trim. 4 din 2010 (-4,8%), con'form datelor din raportul France Telecom.
Numărul de clienţi ai Orange a scăzut în al doilea trimestru cu 3,4% (359.000 de cli'enţi), până la 10,112 milioane, potrivit date'lor din ra'port. Compania