Producatorii brandurilor Golden Brau, Bergenbier, Skol, Timisoreana si Albacher au realizat in prima jumatate a acestui an vanzari de 750 de milioane de litri de bere, adica aproximativ 800 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF.
Rezultatul celor cinci producatori ((Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries, Romaqua Group) este in crestere cu 5,06% fata de vanzarile din 2008, arata datele Asociatiei Berarii Romaniei, care grupeaza cele cinci companii.
Avansul este determinat insa de intrarea in Asociatie a companiilor Romaqua, controlata de Octavian Cretu, cu brandul Albacher, si Bere Mures, jucatorul independent preluat in martie 2008 de Heineken. Asociatia „Berarii Romaniei" nu a furnizat insa rezultatele in termeni comparabili.
Membrii asociatiei acopera in prezent 92% din piata locala a berii, cu peste 20% mai mult decat in 2004, cand filialele locale ale multinationalelor aveau o cota de piata cumulata de 68%.
Vanzarile totale de bere (inclusiv cele realizate de producatorii independenti) au scazut cu 10% in primul semestru al acestui an, la noua milioane de hectolitri, potrivit aceleiasi surse. Reprezentantii asociatiei nu au oferit informatii legate de evolutia pretului mediu al unui litru de bere in primul semestru al acestui an.
Potrivit datelor Institutului National de Statistica, pretul mediu a crescut insa anul trecut cu aproximativ 9% fata de cifrele din 2007. In aceste conditii, estimarile realizate de reprezentantii Asociatiei Berarii Romaniei la inceputul acestui an - care vizau pentru anul 2009 o stagnare sau o crestere usoara a pietei de cateva procente - nu mai pot fi atinse, berarii ferindu-se de noi estimari.
„Este evident ca situatia mediului economic general are o influenta si asupra industriei de bere, desi impactul este mai mic fata de alte industrii. Previzi