Eni Romania, filiala locala a gigantului petrolier italian Eni, a reusit sa-si pastreze afacerile departe de efectele crizei care au adus o scadere a pietei de carburanti estimata de jucatorii de profil intre 6 si 10% si mizeaza anul acesta pe un business in crestere cu circa 20% fata de 2009, dar si pe un numar mai mare de benzinarii.
"In 2009 cifra de afaceri de fost de 331 de milioane de lei (78,2 milioane de euro), cu un profit net de 4 milioane de lei (circa un milion de euro). Pentru anul curent ne asteptam la o cifra de afaceri de 400 de milioane de lei (95 mil. euro) si o crestere a profitului pana la 6 mil. lei (1,4 milioane de euro)", spune Nicola Meuli, directorul general al Eni Romania.
La sfarsitul lunii trecute, Eni a schimbat denumirea subsidiarei locale din Agip in Eni Romania. Acest lucru nu a produs nicio modificare asupra formei juridice sau a contractelor pe care compania le avea in vigoare si in continuare benzinariile detinute de firma precum si cele noi care urmeaza sa fie construite vor purta sigla Agip.
Cifrele raportate pentru anul trecut sunt similare cu cele inregistrate de companie in 2008, in lei, in ciuda faptului ca piata carburantilor a trecut prin primul an de scadere pe fondul crizei dupa ani neintrerupti de crestere a volumelor de benzina si motorina comercializate de plan local.
"Anul 2009 s-a caracterizat printr-o volatilitate crescuta a volumelor si profitului, chiar daca nu se poate vorbi despre diferente majore fata de rezultatele din 2008 intrucat scaderea volumelor si a rezultatelor inregistrate de retail a fost compensata prin vanzari en-gros. De asemenea, prin rationalizarea anumitor costuri neprofitabile s-a reusit atingerea unor rezultate apropiate de cele din 2008", explica Meuli.
Mai bine decat piata
Potrivit reprezentantului Eni Romania, compania a reusit sa vanda mai multi carburant