Departamentul de private banking pastreaza 800 de clienti cu averi de peste 200 de milioane de euro si intra in coordonarea diviziei corporate.
UniCredit Tiriac isi revizuieste modelul de afaceri pe segmentul de private banking si va deschide birouri specializate in mai multe centre corporate din tara, in conditiile in care pana in prezent operatiunile au fost derulate exclusiv din sediul din Capitala.
Schimbarea de abordare are loc in contextul in care banca va implementa o noua segmentare a clientelei, departamentul de private banking urmand sa treaca de la retail in subordinea diviziei corporate.
In paralel, pragul pentru averile lichide detinute de clienti pentru calificarea in zona de private banking a fost dublat la 200.000 de euro.
Clientii cu averi consistente, dar sub aceasta limita, vor fi inclusi intr-un nou segment, denumit "affluent" si care va ramane in coordonarea diviziei de retail.
"Private banking-ul a fost transferat in zona de corporate pentru ca de aici vin cele mai multe lead-uri (contacte pentru atragerea de potentiali clienti, n. red.) - manageri din companiile locale sau multinationale. Zona de affluent s-a desprins si va ramane in partea de retail", spune Octavia Cutus, care a preluat din februarie conducerea departamentului de private banking al UniCredit Tiriac.
Ea a inlocuit-o pe Monica Ionescu, care a fost recrutata de britanicii de la Coutts, bratul specializat in private banking al Royal Bank of Scotland. Ionescu a coordonat in ultimii trei ani portofoliul de private banking al UniCredit Tiriac Bank, dupa ce anterior condusese departamentul de specialitate al fostei HVB.
Dupa reorganizarea actuala de la UniCredit, departamentul de private banking pastreaza 800 de clienti, ale caror averi cumulate se ridica la 250 de milioane de euro. Aceasta inseamna ca, in medie, averea individuala a unui