Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a confirmat! Sunt probleme mari pe tronsonul viitoarei Autostrăzi Arad - Nădlac. Lucrările nu pot începe atât timp cât situaţia juridică a terenurilor pe care va trece autostrada nu a fost rezolvată.
Ministerul Transporturilor reanalizează acum Ordonanţa de Urgenţă pentru expropriere, fiindcă din ignoranţă au fost omişi zeci de proprietari. Pentru că şi calculele de cost care s-au bazat pe situaţia eronată trebuie refăcute, diferenţa de valoare faţă de suma prevăzută iniţial va depăşi 20 de milioane de euro! Jurnalul Naţional a descoperit însă şi alte "goluri" pe traseul autostrăzii, care vor creşte factura despăgubirilor şi atrag atenţia asupra manierei neprofesioniste cu care, la nivel de minister, este tratată problema Autostrăzii Nădlac - Arad!
Modul în care s-a făcut exproprierea pe traseul Autostrăzii Arad - Nădlac (mai precis, pe inelul de centură care face legătura cu autostrada) a lezat interesele legitime ale unui grup de 18 proprietari. Astfel, în locul lor s-a dorit exproprierea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Siseşti" (ASAS), în baza unei declaraţii simple, potrivit căreia terenul nu era în litigiu cu statul şi ar fi intrat astfel gratuit în posesia Ministerului Transporturilor.
Numai că, încă din anul 2005 cei 18 proprietari se judecau pentru redobândirea dreptului lor de proprietate pe respectivul amplasament. Cum scriam, în momentul exproprierii, aceştia obţinuseră deja sentinţele judecătoreşti care îi puneau în posesie.
Ministerul Transporturilor s-a sesizat în urma demersurilor noastre şi a ajuns la aceeaşi concluzie: s-a făcut o greşeală care trebuie corectată, pentru că lucrările la autostradă nu pot începe cu ignorarea dreptului de proprietate!
După sesizarea din Jurnalul Naţional, la nivel decizional lucrurile