Noul Qashqai taman s-a lansat în România. Succesul de acum câţiva ani a maşinii fabricate la Sunderland i-a făcut pe cei de la Nissan să pluseze fără a face abstracţie de actuala criză. Astfel, gama suportă o uşoară repoziţionare: preţul de pornire este cu 2.000 de euro mai mic, iar designul suferă şi el câteva restilizări în sensul accentuării sportivităţii şi agresivităţii.
Proiectat şi construit în Europa, Nissan Qashqai s-a lansat în 2007, a adus un suflu nou într-un segment C conservator şi a răspândit pe scară largă conceptul de crossover. Peste 80% dintre clienţii acestui model se adresau pentru prima dată mărcii Nissan. La sfâşsitul lui 2008, versiunea Qashqai+2, cu ampatament mai lung şi 7 locuri, a completat gama cu o noua soluţie pentru familisti. Ideea a funcţionat, astfel că 60% din producţia fabricii din Anglia a fost reprezentată de cel mai popular membru al familiei de crossover Nissan.
Noul QASHQAI pastrează calităţile care i-au consolidat succesul şi ridică ştacheta din punctul de vedere al esteticii şi al calităţii. Designul a fost restilizat, cele mai evidente modificări fiind aduse părţii frontale, acum mai agresivă. Noile grupuri optice posterioare în formă de bumerang utilizează tehnologia LED, iar eleronul spate a fost reprofilat.
La interior, noutăţile sunt lesne de observat. Confortul este superior, datorită soluţiilor de top pentru segmentul C, ca pragurile şi părţile inferioare ale habitaclului iluminate. Calitatea finisajelor a crescut, iar tapiseriile şi culorile sunt noi.
Instrumentele au fost complet înlocuite, acum fiind mai lizibile şi mai elegante în timp ce displayul central a crescut în dimensiuni, computerul de bord oferind toate informaţiile pe un ecran TFT. Sistemul de navigatie a fost integrat în consola centrală şi este disponibil sistemul audio Bose.
Gama cuprinde dou