Operatorul de telefonie mobila Cosmote Romania va ajunge la un portofoliu de 2,7 milioane de clienti la sfarsitul verii, mai devreme decat estimarile initiale, care indicau ca acest nivel urma sa fie atins abia in luna decembrie, potrivit unui raport al Citigroup Research. Conform sursei citate, operatorul va incheia anul cu 3,1 milioane de clienti.
La finele lunii martie 2007, operatorul roman avea 1,83 milioane de clienti, iar in luna aprilie a anuntat ca a depasit pragul de doua milioane de utilizatori.
Cosmote Romania si-a relansat activitatea in decembrie 2005, cand avea circa 50.000 de clienti.
Raportul realizat de Citigroup Research despre grupul elen de telecomunicatii OTE explica ascensiunea Cosmote Romania prin practicarea unei politici tarifare foarte agresive si promovarea puternica a gradului de acoperire, care a depasit 95% din populatie.
"In Romania, (...) oamenii se muta adesea dintr-o retea in alta in grupuri, ca si in Spania. Cu cat sunt mai multi clienti in retea, cu atat mai simplu este sa atragi altii noi. Astfel ca in loc sa majoram estimarile noastre privind pierderile operationale (ale Cosmote Romania - n. red.), determinate de necesitatea companiei de a creste prin atragerea de noi clienti, inclinatia noastra este sa estimam un nivel al pierderilor mai mic", afirma analistii Citigroup.
Documentul Citigroup Research mentioneaza ca obiectivele Cosmote Romania sunt atingerea unui EBITDA pozitiv in 2008 (profitul inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii - n.r.) si obtinerea unui profit operational in 2009.
"Anticipam o rata de 5% a indicatorului EBITDA in 2008 si o pierdere de 15 milioane de euro in 2009 pentru indicatorul EBIT (rezultatul inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor - n.r.). Pana in 2010, estimam ca filiala din Romania a grupului elen Cosmote va avea 5,5