Preferăm pâinea albă şi proaspătă, pe care o cumpărăm fără bon fiscal din alimentare mici sau de la buticuri. Peste 60% din pâinea românească este produsă şi vândută fără acte. Doar aşa se explică diferenţa uriaşă dintre cantitatea de pâine consumată în statistici şi cea din dieta românilor.
Anual, fiecare român consumă, în medie, 101 kilograme de pâine şi produse de panificaţie, conform rezultatelor cercetării de piaţă realizate de Gallup pentru Rompan, patronat ce reprezintă firmele din industria de morărit, panificaţie şi produse făinoase.
Mai citiţi şi:
De ce este importantă fiecare masă a zilei
Ce alimente aduc beneficii terapeutice
O cantitate de patru ori mai mare decât cea din datele Institutului Naţional de Statistică. Anul trecut, consumul înregistrat oficial, cel fiscalizat (pentru care se plătesc TVA, impozite etc.), nu a depăşit 23 de kilograme/cap de locuitor.
„Însumând cantităţile de pâine, cornuri, batoane, chifle, baghete şi împletituri pe care cei chestionaţi de Gallup au declarat că le cumpără, rezultă că fiecare român consumă anual 101 kilograme de pâine. Diferenţa dintre această cantitate şi ce apare în statisticile oficiale reprezintă pâinea la negru", explică Aurel Popescu, preşedintele Rompan, care este sigur că peste 60% din pâinea care se vinde în România este comercializată fără acte.
Sondajul Gallup mai arată că 89% din adulţi consumă zilnic pâine, 3% - de 5-6 ori pe săptămână, iar 4% - de 3-4 ori pe săptămână. La polul opus, 1% din români afirmă că nu consumă niciodată pâine.
Pâine albă şi proaspătă
Pâinea albă (exclusiv franzela) reprezintă specialitatea cea mai căutată - 60% din consumatorii de pâine sau alte produse de panificaţie au afirmat că obişnuiesc să consume acest sortiment. Urmează franzela (menţionată de 47% din respondenţi) şi pâinea neagră/integrală (38%). O proporţie mu