Agentiile de publicitate si de media si regiile de publicitate au crescut mai temperat, in 2008, comparativ cu anul precedent, in conditiile in care sfarsitul lui 2008 a fost marcat de declansarea crizei economice. Daca in 2007 au existat agentii care inregistrau cresteri ale cifrei de afaceri de mult peste 50%, anul trecut unele dintre cele mai importante au suferit, chiar scaderi. Pe piata publicitatii, pierderile s-au facut simtite cel mai acut in randul regiilor de media.
Potrivit datelor afisate de Ministerul Finantelor, B.V. McCann-Erickson, ce integreaza si divizia de media Universal McCann, ramane lider in randul agentiilor de publicitate, inregistrand in 2008 o cifra de afaceri de 75,7 milioane de euro, cu circa 18 milioane mai mult decat anul precedent. In randul agentiilor de media, exceptand Universal McCann (divizie a McCann Erickson), Zenith Media ramane pe primul loc, cu o cifra de afaceri de 62,6 milioane euro, cu un plus de circa 8 milioane comparativ cu anul precedent. Iar Clir Media - reprezentand in principal Antenele trustului Intact - se detaseaza in randul regiilor care vand spatii publicitare, inregistrand o crestere notabila, de circa 3 milioane euro, a cifrei sale de afaceri.
Nota 1: Potrivit datelor furnizate de McCann Erickson (agentia de media Universal McCann + agentia de publicitate McCann Erickson), cifra de afaceri aferenta anului 2008 a fost de aproximativ 83 de milioane de EUR. Diferenta fata de datele furnizate de Ministerul Finantelor este determinata de contracte in trei parti - plati facute de clienti direct catre furnizorii McCann. Potrivit McCann Erickson, cifra de afaceri a Universal McCann s-a ridicat la 70 de milioane de euro.
UPDATE Nota 2: In 2008, departamentele de PR, strategie si media din cadrul Tempo Advertising au devenit companii independente, parte a Tempo Group: Rogalski Grigoriu PR,