Numărul de absolvenţi ieşiţi de pe băncile facultăţilor cu profil IT ar putea acoperi cererea de specialişti din industria video, însă nivelul de pregătire al acestora nu poate satisface cerinţele unui job, pentru că şcolile din România nu au o curriculă adaptată în acest sens, este de părere Grigoriada Stroe, directorul de resurse umane al producătorului de jocuri video Ubisoft România.
"În momentul de faţă nu este uşor să recrutezi, mai ales în această industrie, dar întotdeauna procesul de selecţie a fost o provocare. Dacă nivelul de junior este mai uşor de asigurat prin parteneriate cu universităţi sau internshipuri, pentru cel intermediar şi cel senior recrutarea devine mult mai complexă, trebuie să analizăm atent piaţa şi să facem faţă unei concurenţe serioase. Chiar şi aşa, intâmpinăm adesea dificultăţi, pentru că noi căutăm în cele mai multe cazuri experienţă în industria jocurilor video, pe langă programare, artă sau design. Iar poll-ul de candidaţi potriviţi pentru un astfel de job se restrânge şi mai mult", explică Grigoriada Stroe, care conduce de aproape doi ani politicile de HR ale celor peste 900 de angajaţi din cadrul Ubisoft România. Ea spune că, pentru a selecta cei mai buni candidaţi activi pe piaţa muncii, echipa de recrutare a companiei şi-a creat propria bază de date şi încearcă să atragă noi angajaţi prin brand-ul companiei, beneficiile extrasalariale sau titlul jocurilor la care ar putea să lucreze, asemeni unei firme de head-hunting.
"Trebuie să acţionăm ca o companie de executive search, pentru că nu avem altă şansă de a identifica şi convinge candidaţii potriviţi pentru poziţiile de seniorat să ni se alăture. În anii trecuţi, schimbările de job erau frecvente şi mulţi specialişti reuşeau să treacă mai repede de la o companie la alta. Acum, nu îi convingem foarte uşor, mai ales dacă pleacă tot dintr-o companie de IT,