Un control la sursă făcut de Protecția Consumatorului, a arătat că de fapt cartofii de la McDonald's, despre care se spune în reclame că sunt „de la bunica”, sunt plini de aditivi.
UPDATE 16.00 McDonald's România a refuzat să oprească de la difuzare reclamele considerate mincinoase de către comisarii de la Protecţia Consumatorului, motiv pentru care autorităţile din domeniu au aplicat o amendă şi au dispus oprirea promovării cu informaţii false.
"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a constatat că, nici după sancţionare, societatea SC McDonald’s SRL nu a modificat informaţiile referitoare la produsul 'cartofi prăjiţi', prin care consumatorii sunt indusi în eroare. Conform prevederilor legale, o practică comercială este considerată ca fiind înselătoare, dacă aceasta conŃine informaţii false, care induc în eroare consumatorul mediu şi care îl determină sau este susceptibilă să îl determine să ia o decizie de tranzacţionare, pe care altfel nu ar fi luat-o. ANPC a sancţionat în consecinţă operatorul economic, cu amendă contravenţională de 10.000 lei, dispunând măsura încetării practicii comerciale incorecte", ni s-a transmis de la Biroul de Presă al ANPC
UPDATE 08.30 În legătură cu neregulile constatate de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor legate de un spot publicitar McDonald's care promova reţete cu cartofi proaspeţi şi de fapt se foloseau cartofi congelaţi, reprezentanţii companiei în România au precizat.
"Spotul TV referitor la cartofii prăjiţi McDonald’s are intentia de a informa consumatorii despre calitatea şi originea produsului. Compania McDonald’s are unele dintre cele mai ridicate standarde de calitate din industrie. Prepararea corectă a produselor, dar şi respectarea practicilor de siguranţă alimentară sunt preocupări zilnice în toate restaurantele McDonald’s", ne-au precizat reprezentanții co