Traseul Tudor Vladimirescu – Copou, traseu ce face legatura dintre campusul universitar si Universitatea Alexandru Ioan Cuza, este unul dintre cele mai rentabile si mai vanate de operatorii de transport. Pe aceasta ruta au mijloace de transport doar doi operatori, Regia Autonoma de Transport Public (RATP), cu tramvaie si troleibuze, si SC Minibus SRL, operator privat de maxi-taxi. Pana in ianuarie 2005, tot pe acest traseu mai circulau si microbuzele operatorului SC Auto Vlad SRL. "Am avut traseul 115, care facea legatura dintre Tudor Vladimirescu si Copou prin Podu Ros. In ianuarie am renuntat la el, deoarece au introdus traseul 8 de tramvai si se spunea ca trebuie implementat noul plan de transport ", a spus Sandu Sebastian, patronul SC Auto Vlad SRL. Potrivit declaratiilor date de patronii microbuzelor, profitul net lunar pe aceasta ruta este de circa 1.000 Euro, insa in perioada vacantei fluxul de calatori este mult mai mic. Spre deosebire de operatorii privati, RATP isi poate regla numarul de mijloace de transport de pe anumite trasee dupa cerere. Astfel, in perioada de vacanta, traseul 8 de tramvai este desfiintat, acesta fiind reluat odata cu inceperea unui nou an universitar. Pe aceasta ruta circula si troleibuzul 42, precum si microbuzele altor operatori, astfel ca traficul se blocheaza destul de des. Tramvaiul 8 circula cu sase unitati in orele de varf si patru in restul zilei, dar acestea alterneaza cu tramvaiele de pe traseul 7, pe ruta Baza 3 – Tudor Vladimirescu – Tg. Cucu – Canta. Situatia se va mentine neschimbata, pana la introducerea noului plan de transport aprobat de Consiliu Local, plan ce reorganizeaza traseele astfel incat rutele sa nu se mai suprapuna.
Cristian MATASA
Traseul Tudor Vladimirescu – Copou, traseu ce face legatura dintre campusul universitar si Universitatea Alexandru Ioan Cuza, este unul dintre cele ma