AT&T, cel mai mare operator telecom din SUA, a decis că vrea să facă bani şi din datele clienţilor săi, nu doar din abonamente şi vânzări de telefoane. Astfel, cei interesaţi, cum ar fi firmele de publicitate, pot cumpăra date despre obiceiurile de consum ale abonaţilor AT&T.
GigaOM informează că AT&T şi-a schimbat politica pentru a reflecta noua strategie. Ceea ce clienţii operatorului fac pe Internet sau în reţeaua AT&T sunt date pe care operatorul le va putea vinde şi o va face, dacă aceştia nu cer în mod expres să nu le fie vândute. Astfel, obiceiurile de consum ale utilizatorilor vor fi comercializate în acelaşi mod practicat de Google sau Facebook.
În parte, schimbarea de strategie a celui mai mare furnizor de servicii telecom din SUA este cauzată şi de faptul că Verizon, principalul rival, face asta deja. Iar pe Internet aceste date valorează foarte mult, astfel este vândută publicitatea şi după giganţii online, companiile de telefonie deţin cele mai multe date despre obiceiurile de consum.
De ce nu au făcut operatorii mai devreme această schimbare? Un răspuns ar fi că pur şi simplu nu puteau să gestioneze tot fluxul de date la care aveau acces. Infrastructura creată la începutul dezvoltării telefoniei mobile nu era gândită să poţi colecta ceea ce numeşte metadata, adică acele informaţii care nu ţin de identitatea cuiva, ci de ceea ce face. Dar mai nou s-au dezvoltat sistemele de monitorizat utilizatorii, astfel că pasul AT&T este unul firesc.
Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.
Află mai multe despre publicitatea online:
Google, campion la veniturile obţinute din publicitatea mobilă, dar Facebook câştigă din ce în ce mai mult teren
Cât de mult valorezi pentru Facebook sau Google datorită informaţiilor personale
Facebook reduce numărul tipurilor de anunţuri. Măsura, favora