Poliţiştii de la Prevenirea Criminalităţii au demarat o campanie de prin care informeză populaţia când să sune la 112
Turiştii aflaţi acum în staţiunile turistice din judeţ sunt „traşi pe dreapta" de poliţiştii de la Biroul de Analită şi Prevenirea Criminalităţii din Poliţia Vâlcea şi primesc pliante în cadrul Campaniei „112 - Apel unic de urgenţă! Salvează viaţa, protejează cetăţeanul şi proprietatea". Agentul Mihaela Croitoru, de la Biroul de Prevenire, ne-a spus: „Prima staţiune turistică unde am oferit turiştilor materiale informative despre împrejurările în care să folosească numărul de urgenţă 112 a fost Călimăneşti. Am mers în parcările din apropierea hotelurilor, a ştrandurilor şi am împărţit flyere, urmând ca până la sfârşitul campaniei, pe 30 septembrie, să trecem prin toate staţiunile vâlcene". În trimestrul II al acestuzi an, potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) Vâlcea pe Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 68.133 de apeluri. Dintre acestea, 24,5 % au fost reale, iar 75,5 % au fost false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă - 58,49 %, Poliţie 31,66 %, Pompieri şi SMURD - 9, 28 % iar către Jandarmerie 0,57 %. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay. „Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi mediale", se spune în comunicatul semnat de col. Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al STS.
Elevii se distrează pe 112 când ies de la ore
În Vâlcea, în primul semestru al anului, s-au dat doar două amenzi pentru apelarea abuzivă a lui 112. Ag. Mihalea Croitoru, ne-a spus: „Pentru multe