Companiilor aeriene occidentale, ca Air France, British Airways sau Lufthansa, le-a luat cinci ani pana au reactionat la prezenta companiilor low-cost. Aceasta doza de aroganta fata de competitie poate costa extrem de scump, a explicat intr-un interviu pe
Cei mai multi dintre noi, atunci cand urcam intr-un avion, refuzam sa calatorim daca ne uitam la bord si nu vedem radarul. Acelasi lucru ar trebui sa se intample si cu mediul de afaceri, insa prea putine companii au un "radar" care sa monitorizeze contextul extern in care isi desfasoara businessul.
"Companiile aeriene mari si-au spus ca operatorii low-cost nu vor rezista mult pe piata. Si-au spus: 'Noi suntem mai puternici, noi livram servicii clientilor', insa in acel moment clientii nu voiau servicii, ci voiau sa ajunga cat mai rapid dintr-un loc in altul la cel mai mic pret", explica Rodenberg.
Cu toate acestea, prea multe informatii sunt de prisos atunci cand nu stii cum sa le folosesti. Utilizarea informatiilor pe care le detii intr-o organizatie te poate ajuta sa anticipezi evenimentele viitoare. Mai mult decat atat, o privire in exteriorul companiei e o privire catre viitor, acest lucru pentru ca, inainte de toate, clientii sunt cei care decid daca si cat timp va avansa businessul tau pe piata.
"Cunoscandu-ti clientii, competitorii, tehnologia si legislatia din alte piete, acoperi in proportie de aproximativ 80% tot ce se intampla pe piata externa, stii care e dinamica si ce schimbari pot aparea", mai spune Joseph Rodenberg, care a fost prezent saptamana trecuta la Bucuresti pentru a sustine un master class in inteligenta competitiva, proces sistematic si continuu de culegere si analiza a datelor si informatiilor despre competitori, provenind din surse publice, in scopul obtinerii unui avantaj competitiv pe o anumita piata. In acest fel, avand tot timpul imaginea dinamicilo