Foto: Thinkstock Este suficient să fii foarte bine organizat pentru a obţine performanţe în tot ce vrei să faci. Succesul este, în primul rând, al celor care ştiu cum să muncească fără să se epuizeze, care au un plan bine şi din timp stabilit şi care îşi cunosc foarte bine priorităţile. În esenţă, există câteva reguli simple, experimentate după metodele specialiştilor în dezvoltare personală.
Prima „regulă” a omului eficient este să înceapă ziua „cu dreptul”. Pentru asta, trebuie să se trezească bine dispus. Somnul nocturn trebuie să fie bun, suficient, pentru ca organismul să se odihnească şi să-şi încarce bateriile. Somnul alungă oboseala acumulată peste zi şi reface organismul, astfel încât să poţi deschide uşa biroului plin de energie, lipsit de stres şi, de ce nu, optimist şi chiar cu o doză de umor. Muzica sau emisiunea preferată ascultate în timp ce mergi cu maşina spre birou sunt foarte bune pentru a-ţi crea o asemenea stare. Deci, nu uita că „ziua bună de dimineaţă se cunoaşte”!
Un mic dejun luat, pe cât posibil, cu familia sau cu persoana iubită face şi el minuni pentru o zi reuşită, iar cât priveşte prânzul, acesta nu trebuie în nici un caz „sărit”. „Trebuie să eviţi să sari peste masa de prânz dacă vrei să «funcţionezi» bine. În plus, prânzul poate fi şi o ocazie privilegiată de a socializa cu subalternii sau colegii şi de a schimba cu ei idei şi a găsi împreună soluţii la diferite probleme într-o manieră mai relaxată, lipsită de constrângerile celei «oficiale», de la birou”, povesteşte din propria-i experienţă un agent imobiliar, Rodolphe, citat de Pampa Presse. Rodolphe atrage atenţia că mesele luate cu colegii nu trebuie „stropite” cu alcool, tocmai pentru ca mintea să fie limpede şi ideile clare.
Un alt moment privilegiat este pauza. Aceasta trebuie aleasă cu isteţime însă. Puţină relaxare fizică şi psihică este esenţială mai ales