Laurenţiu Iancu, 43 de ani, de profesie inginer, a decis în urmă cu patru ani, în momentul de vârf al crizei, să investească 5.000 de euro pentru a deschide un magazin online (fabrica-de-bere.ro), unde comercializează ingrediente şi echipamente necesare producţiei de bere în casă. În 2011 a deschis şi o nouă linie de business (fabrica-de-brânză.ro) care are deja parteneriate cu mici ferme din ţară ce fabrică produse lactate.
„Ideea a pornit de la o discuţie cu un prieten din Belgia, care, odată întors în ţară la finalul lui 2008, mi-a povestit că şi-a achiziţionat un aparat de făcut bere în casă. Nu mi-a povestit în detaliu despre proces şi am fost destul de intrigat la început, dar m-am documentat pe internet şi am decis că ar fi o idee bună de business. Ştiam că nu va fi uşor, pentru că în România această piaţă a producţiei de bere în casă era aproape inexistentă“, spune Laurenţiu Iancu.
În prezent, Brico Ideea SRL, firma care deţine fabrica-de-bere.ro şi fabrica-de-brânză.ro, are un angajat şi comercializează produse importate preponderent din Belgia, dar şi din Germania sau Anglia.
Magazinul online dedicat fabricării berii comercializează de la pahare speciale (care costă 8 lei) până la kit-uri de bere (77 de lei), drojdie (12 lei), malţ (155 de lei), moară pentru malţ (322 de lei şi 631 de lei) sau spălător manual pentru sticlele de bere (86 de lei).
În general, clienţii magazinului sunt persoane care fie au lucrat în străinătate, în ţări cu tradiţie în această industrie şi care sunt obişnuite ca fiecare tip de bere să difere ca gust, textură şi culoare sau persoane care au gustat bere fabricată artizanal.
„Clienţii noştri sunt preponderent bărbaţi, persoane fizice, însă în ultimul an am avut cereri şi din partea firmelor care produc bere, atât mici, cât şi mari. Bine, produsele pe car