Farmaceutice Experţii internaţionali din industria farmaceutică estimează că, în scurt timp, românii vor consuma de trei ori mai multe suplimente nutriţionale decât în prezent. Potrivit normelor Uniunii Europene, suplimentele nutriţionale – sau alimentare – sunt acele produse care conţin diverse tipuri de vitamine, minerale şi extracte din plante, care nu au un efect terapeutic propriu-zis, ci au ca scop prevenirea îmbolnăvirii şi refacerea mai rapidă în per
Farmaceutice Experţii internaţionali din industria farmaceutică estimează că, în scurt timp, românii vor consuma de trei ori mai multe suplimente nutriţionale decât în prezent.
Potrivit normelor Uniunii Europene, suplimentele nutriţionale – sau alimentare – sunt acele produse care conţin diverse tipuri de vitamine, minerale şi extracte din plante, care nu au un efect terapeutic propriu-zis, ci au ca scop prevenirea îmbolnăvirii şi refacerea mai rapidă în perioadele de convalescenţă.
La noi, acest segment de piaţă, care face parte din categoria OTC – adică nu necesită prescripţie medicală -, nu a ajuns încă la maturitate. Cu toate acestea, din ce în ce mai mulţi români recurg la aceste produse pentru a-şi întări sistemul imunitar.
„Estimăm că, odată cu apropierea iernii şi începutul perioadei de imunizare, vânzarea de suplimente nutritive o să fie cu 28% mai mare decât media primelor trei luni ale anului“, afirmă Roxana Minculescu, director achiziţii Help Net Farma. Menţionăm că în cele aproape 100 de unităţi Help Net, suplimentele nutritive reprezintă aproximativ 10% în totalul vânzărilor de produse farmaceutice, pe primele trimestre ale anului în curs. Cele mai solicitate au fost formulele concentrate de vitamine şi minerale exclusiv naturale, hepatoprotectoarele, produsele pentru dureri articulare, pentru re