Trei preţuri pentru un singur produs şi marfă ieftină pusă la grămadă cu cea scumpă. Sunt doar câteva dintre micile trucuri ale noului sezonului de reduceri care tocmai a început
Ieri a început prima rundă a promoţiilor din acest an, vitrinele magazinele din Braşov afişând reduceri de până la 80%. Astfel, între 15 ianuarie şi 15 aprilie, când are loc lichidarea stocului de articole din sezonul toamnă – iarnă, toate produsele vor costa mai puţin.
Dacă nu sunteţi însă atenţi, reducerile de sezon vă pot subţia bugetul. Comercianţii au găsit metode noi pentru a vă goli buzunarele, condiţii în care cei de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov vă recomandă să fiţi atenţi la capcanele din acest sezon. Unii comercianţii se dovedesc inventivi şi găsesc tot soiul de şiretlicuri prin care îşi derutează clienţii cu privire la articolele cu preţ redus şi diferenţele de preţ. Cele mai utilizate practici de păcălire a clienţilor sunt lipirea a două sau chiar a trei preţuri pe eticheta produsului, fără a fi specificat care dintre acestea este cel de achiziţie. În cele mai multe cazuri lipsesc informaţiile asupra produselor care intră în stocul lichidării, dar se practică des şi „afişajul contradictoriu”. O altă neregulă este şi lipsa afişării preţului iniţial, dar şi a preţului redus.
Cu alte cuvinte nu veţi şti care a fost reducerea practicată de comerciant. Puteţi avea convingerea că produsul cumpărat a avut o reducere consistentă, dar de fapt preţul să fie cel practicat şi înainte de sezonul reducerilor. Comisarii CJPC spun că vor face controale în perioada următoare, iar patronii de magazine care vor fi găsiţi în neregula vor primi amenzi usturătoare.
Reducerile de sezon au şi o altă faţă negativă. Astfel, cumpărătorii riscă să fie luaţi de val şi să îşi cumpere produse pe care nu le vor folosi doar pentru că preţu