Spitalul Scorniceşti şi-a redus posturile, sporul de risc şi a eliminat tichetele de masă, urmând un plan strict de reducere a cheltuielilor. Conducerea a întocmit un plan de redresare menit să readucă unitatea în următoarele şase luni la linia de plutire.
Consilierii judeţeni s-au întrunit ieri în şedinţă extraordinară pentru a aproba organigrama, numărul de personal şi statul de funcţii pentru Spitalul de Pneumoftiziologie Scorniceşti, aflat în prezent într-un program strict de redresare financiară. Unitatea a fost nevoită să reducă 49 de posturi, urmând să funcţioneze cu 163 de angajaţi. 35 de posturi destinate personalului medico-sanitar au fost reduse prin reorganizarea unor compartimente/secţii, iar 14 persoane vor părăsi spitalul- o secretară şi un inginer angajaţi pe perioadă determinată, precum şi 12 angajaţi din rândul personalului de întreţinere şi deservire (liftieri, bucătari, electrician, instalator, etc.) care au solicitat pensionare anticipată.
Buget înjumătăţit
Situaţia financiară grea a spitalului, singura unitate din judeţ destinată bolnavilor de TBC, a survenit în urma clasificării ministeriale în funcţie de competenţă. „Încadrarea în gradul V a dus la o scădere cu 23% a fondurilor posibil de contractat. Ni s-a alocat competenţă limitată şi încadrarea ca spital de nonspecialitate, deşi este unul de diagnosticare şi nu de bolnavi cronici şi care are în strucutură o serie de laboratoare- investigaţii paraclinice, radiologie, bronhoscopie, analize medicale, examene pentru cancer- care nu există într-un spital de cronici şi presupun o cheltuială financiară semnificativă”, spune directorul Tiberiu Mateescu.
Cum ministerul a redus şi numărul paturilor cu 24, valoarea contractului de furnizare servicii medicale pentru acest an a ajuns la jumătate din valoare celui din 2010. Pentru a putea funcţiona, s-a întocmit un Pla