După publicarea noului regulament Facebook şi, implicit, Instagram, utilizatorii au reacţionat cu furie, deoarece au considerat că acestea încalcă drepturile lor, iar Instagram ar avea voie să le vândă pozele. Cu toate acestea, reprezentanţii reţelei susţin contrariul.
Ieri, Instagram a avut una dintre cele mai dure zile din existenţa sa, după ce utilizatorii furioşi au protestat pe Facebook şi pe Twitter, iar site-urile de ştiri s-au înghesuit să ofere alternative pentu această aplicaţie. Aceste reacţii au venit după zvonul că Instagram ar putea să ne vândă pozele în reclame sau către alte organizaţii şi că nu ne mai deţinem pozele.
Mulţi utilizatori au promis că vor renunţa la Instagram începând cu 16 ianuarie 2013, momentul când noul regulament va intra în vigoare.
După ce a văzut această isterie în masă, şeful companiei, Kevin Systrom, a scris un post pe blogul companiei în care a clarificat situaţia sub titlu „Mulţumim şi vă ascultăm“. Foto Kevin Systrom, creatorul Instagram Kevin Systrom, cofondatorul Instagram FOTOGRAFII Reuters gallery-link
Reluăm mai jos cele scrise de Systrom:
„Publicitatea pe Instagram. Din momentul creării sale, Instagram a fost privit ca un business. Reclamele sunt o metodă de a deveni o afacere de sine stătătoare, dar nu şi singura. Intenţia noastră este să experimentăm metode inovative de publicitate. În loc de acest lucru, s-a interpretat că vă vom vinde fotografiile fără nicio compensaţie. Nu este adevărat şi greşeala noastră este că ne-am exprimat eronat. Nu este intenţia noastră să vindem fotografii“, a scris şeful platformei cumpărate de Facebook cu aproape un miliard de dolari.
El a pus situaţia în context. „Ne imaginăm un viitor în care utilizatorii şi brandurile să poată să-şi promoveze fotografiile şi conturile pentru a creşte implicarea şi pentru a construi o comunitate reprezentativă. Să