Pentru Liliane Bettencourt, proprietara brandului LeOreal, discutiile cu presa sunt strict interzise. Despre viata sa personala nu se stie nimic, asa ca jurnalistii nu au avut de ales decat sa-i observe stilul si sa comenteze pe marginea cifrei de afaceri care tot creste la LeOreal.
Liliane Bettencourt se afla in varful piramidei care sustine brandul LeOreal. La cei 83 de ani ai sai, a devenit a doua cea mai bogata persoana a Frantei, dupa ce a mostenit mai mult de jumatate din compania LeOreal (in valoare de aproximativ 17,2 miliarde de dolari) de la tatal sau, Eugene Schuller. Mostenirea este impresionanta, mai ales ca, pe langa cele cateva miliarde bune de dolari, Liliane a "primit" si o parte din angoasele si fantomele celor care nu au simpatizat cu Schuller si presupusele sale legaturi cu structurile naziste.
"Bettencourt are nevoie de un avocat si un psihiatru si repede" titra presa newyorkeza, la cateva zile dupa ce Edith Rosenfelder (76 ani) a intentat un proces firmei LeOreal si companiei de asigurari BGV (Badischer Gemeinde Versicherungs-Verband) in 2001. Rosenfelder cerea despagubiri in valoare de 30 de milioane de dolari pentru problemele emotionale avute in perioada nazista (ambii ei parinti au murit la Auschwitz), precum si pentru casa care i-a fost luata de cele doua companii.
In Franta se stie (fara prea multe dovezi, insa) ca Schuller ar fi avut legaturi stranse cu regimul nazist.
In 1930 se zvonea chiar ca gazduia reuniunile grupului fascist La Cagoule la sediile LeOreal de pe strada Royale din Paris, pentru ca, in 1991, Schuller sa vanda cladirea unei agentii germane pentru 3,8 milioane de dolari.
Din pacate, Rosenfelder este numai una dintre problemele companiei, presa franceza fiind principala sursa de publicitate negativa la adresa LeOreal.
In ciuda inconvenientelor, Liliane a reusit sa se mentina in topul cel