Scăpată de piedicile impuse întåi de legislaţie şi, mai apoi, de restricţiile finanţatorilor, piaţa vehiculelor pe două roţi din Romånia urcă vertiginos. Zgomotul motocicletelor şi scuterelor devine o obişnuinţă nu numai în traficul marilor oraşe, ci şi pe drumurile de ţară. După ani buni în care piaţa moto a trăit mai mult din entuziasmul cåtorva întreprinzători, care vindeau laolaltă cel mult 1.000 de unităţi în 12 luni, anul trecut a marcat pri
Scăpată de piedicile impuse întåi de legislaţie şi, mai apoi, de restricţiile finanţatorilor, piaţa vehiculelor pe două roţi din Romånia urcă vertiginos.
Zgomotul motocicletelor şi scuterelor devine o obişnuinţă nu numai în traficul marilor oraşe, ci şi pe drumurile de ţară. După ani buni în care piaţa moto a trăit mai mult din entuziasmul cåtorva întreprinzători, care vindeau laolaltă cel mult 1.000 de unităţi în 12 luni, anul trecut a marcat prima răbufnire serioasă. Majoritatea comercianţilor au raportat cel puţin dublări ale vånzărilor, iar numărul de motociclete şi scutere second-hand importate a crescut exponenţial, fără a putea fi cuantificat în primul rånd din cauza legislaţiei care permite înmatricularea celor sub 50 cmc la primării, dar şi a faptului că multe dintre ele circulă fără a fi înmatriculate.
Revenind la anul în curs, nu poate fi trecută cu vederea o cifră din raportul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), singura entitate care elaborează un raport asupra acestei pieţe. Piaţa moto din semestrul I a crescut cu 381,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Această majorare incredibilă a vånzărilor este determinată de includerea în statistică a unuia dintre importatorii de scutere „made in China“, care a våndut nu mai puţin de 6.145 de unităţi din totalul de 8.251. „Rich Motors, care declară pentru prima dată vånzările, a comercializat cu succes şi anul t