Un celebru antreprenor din SUA, Jeff Stibel, a găsit o metodă ingenioasă de a-şi încuraja angajaţii să îşi asume riscuri.
Într-o noapte târziu, şeful Dun & Bradstreet Credibility a scris pe un perete alb din zona de recreere a companiei citate ale unor oameni celebri cu ajutorul cărora acesta spera că va motiva echipa, potrivit cnbc.com.
Citatele sunau aşa: "Nu am eşuat, am găsit doar zece mii de moduri în care nu va funcţiona" (Thomas Edison). Sau aşa: "Am ratat mai mult de 9.000 de aruncări în cariera mea. Am pierdut aproape 300 de jocuri. De 26 de ori am crezut că voi face aruncarea câştigătoare şi am ratat. Am ratat din nou şi din nou în viaţa mea şi din cauza asta până la urmă am reuşit" (Michael Jordan).
Şi acesta de la Stibel însuşi: "Ar fi trebuit să vând simpli.com acelei mici companii din Silicon Valley (Google)".
Apoi, Stibel a lăsat un marker lângă zid şi s-a dus acasă.
Când angajaţii au mers în zona de recreere pentru a bea cafeaua de dimineaţă, ei au observat peretele, au citit mesajele şi au vorbit despre ele. A durat aproape o săptămână, până când un junior din companie a luat markerul. Apoi lucrurile au devenit interesante.
„În 24 de ore a scris ceva despre propriul eşec. Apoi trebuie să fi fost mai mult de 30 de persoane care au scris câte ceva", a spus Steibel.
Unele au fost despre eşecurile pe bursă. „Am crezut că să cumpăr Yahoo pentru 485 de dolari era o idee bună".
Alţii au arătat cum un eşec te-ar putea duce către succes. „Eşecul meu de succes a fost să lucrez în marketing online, când am venit în Los Angeles pentru a lucra în showbiz".
De aici înainte, peretele a primit o viaţă proprie, partenerii au venit, au văzut peretele, şi au întrebat dacă pot să scrie şi ei despre propriile eşecuri. „Apoi oameni cu experienţă au scris despre eşecurile lor şi au declarat că a fost o expe