"M-am nascut intr-un an al foamei". Asa isi incepe Arnold Schwarzenegger autobiografia, parca justificand intreaga sa viata ulterioara, de emigrant in cautarea bogatiei si norocului, a "visului american". Acum, acest vis a inceput sa se spulbere. Nu insa si pentru austriacul care s-a lansat prin joc de bicepsi, a trecut prin fabrica de idoli de la Hollywood si a urcat pe treptele de sus ale politicii. La targul de carte de la Frankfurt de saptamana trecuta, aparitia sa a facut senzatie: un ranjet larg peste un munte de muschi in costum, purtand pantofi de lac si un masiv inel cap-de-mort. Ca sa nu se uite cine e adevaratul Terminator. Cu toate acestea, cartea sa n-a spart piata.
A existat vreun calcul politic in publicarea cartii odata cu declansarea campaniei electorale pentru alegerile prezidentiale din SUA? Schwarzenegger zice ca nu. A fost obisnuit sa priveasca mereu inainte, abia la 65 de ani a avut timp sa priveasca inapoi. Totusi, el declara ca dupa a treia confruntare publica intre Barack Obama si Mitt Romney se va decide, daca sa se alature in campanie lui Romney, colegul sau de partid.
Schwarzenegger a vorbit la Targ doar in engleza americana, parca rusinandu-se de limba sa materna, germana cu accent satesc, austriac. Oricum, americana da mai bine pentru PR. Cum si-a construit atent acest PR, in intreaga sa cariera, descrie el insusi in carte: "Cand cineva a venit la mine cu un concept sau un scenariu, prima mea intrebare a fost: Cum arata posterul? Ce poza alegem? Ce vrem sa vindem?"
Campania publicitara pentru autobiografia sa, aparuta anul trecut in SUA, a fost enorma. Si totusi, "doar 21.000 de oameni au cumparat-o", scrie Gala.de, citand Nielsen, o companie care analizeaza comportamentul cumparatorilor la nivel international.
Intre timp, datele s-au mai schimbat. Traducerea in limba germana a aparut la edit