Compania Naţională 'Poşta Română' se află în tratative cu o serie de firme şi parteneri pentru dezvoltarea şi implementarea în viitor a serviciilor financiar-bancare şi de asigurări, a declarat, marţi, pentru Agerpres, Aurica Popa, director executiv în cadrul CNPR.
'N-am putea vorbi de transformarea Poştei Române într-o bancă. În schimb, acest sistem despre care vorbiţi (oferirea de servicii financiar-bancare şi de asigurări, n.r.) dorim să-l implementăm şi suntem deja cu câţiva paşi făcuţi în acest sens. Nu este un proiect finalizat, dar am demarat întâlniri cu parteneri doritori (...) Au început negocieri pentru toate serviciile - financiar, bancar şi de asigurări. În acest moment, suntem în negocieri cu mai multe firme, cu mai mulţi parteneri şi când o să se finalizeze, o să fiţi primii informaţi', a precizat Popa.
Întrebată când preconizează că va fi implementat noul sistem, reprezentanta CNPR a evitat să dea un răspuns, menţionând că nu intră în competenţele sale să ofere o astfel de estimare.
Într-un interviu acordat în numărul din luna noiembrie al publicaţiei 'Poştaşul', editată de către CNPR, Valerian Vreme, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, a declarat că Poşta Română ar trebui să-şi îndrepte atenţia şi către oferirea de servicii financiar-bancare şi de asigurări, dar fără să neglijeze rolul de bază, acela de distribuţie a scrisorilor.
'În primul rând, trebuie să-şi îndeplinească (Poşta Română, n.r.) rolul său fundamental, primordial, acela de a distribui scrisori. Poşta clasică de scrisori nu trebuie abandonată indiferent de provocările viitorului. Apoi, bineînţeles, compania trebuie să se adapteze la cerinţele actuale ale cetăţenilor. Serviciile financiare, bancare sau de asigurări nu trebuie să lipsească din portofoliul Poştei', a subliniat Vreme.
La jumătatea lunii iunie a