În „pachetul de întrebări“ pe care-l folosesc ori de câte ori derularea unui interviu ajunge în impas, se află şi una care, surprinzător, a pus în dificultate mulţi interlocutori: Ce rol credeţi dv. că are „Viaţa medicală“ în publicistica românească? Am repetat întrebarea şi unor participanţi la Gala Viaţa medicală 2010.
Unul dintre răspunsuri, oferit de dl prof. dr. Gheorghe Burnei, care se numărase printre laureaţii Galei 2009, acum a fost între invitaţii la eveniment, m-a lăsat realmente „mut ca o lebădă”: „Viaţa medicală este singura publicaţie din spaţiul publicistic românesc care a impus şi colaboratorilor (şi cititorilor) şi a păstrat un echilibru între partea ştiinţifică, strict medicală, şi partea dedicată literaturii şi artelor frumoase. Şi îşi găseşte, cred, corespondent în raportul dintre latura raţională şi cea emoţională a omului. Spuneţi-mi, cine a mai reuşit aşa ceva?!…“ Poate nu suntem departe de „secţiunea de aur“ din matematică – sau de acea „proporţie divină“ – cum o numea, la 1854, estetul german A. Zeising – aplicabilă deopotrivă şi corpului omenesc şi naturii. Şi nu mă surprinde că ediţia din acest an a Galei a adus la vedere aceeaşi armonie, aceeaşi „secţiune de aur“. (...)Un reportaj realizat de Iftimie Nesfântu.
Trecuseră deja aproape două ore de la începerea evenimentelor reunite sub genericul Gala „Viaţa medicală“ 2010. Fuseseră vernisate expoziţia Cenaclului de Arte Plastice al Medicilor „Ion Ţuculescu“, expoziţia ARFOMED – Asociaţia Medicilor Artişti Fotografi din România, lansările de carte medicală şi urma, într-o suită firească: prezentarea volumului XV din seria Caietele Vieţii medicale: „Excelenţa medicală în vremea Crizei“, Fântâna din Kos – cel de-al doilea număr al revistei Societăţii Medicilor Scriitori şi Publicişti din România şi volumul de publicistică al dlui dr. Mihail Mihailide „Strategia şi