Schenker Romtrans, parte a gigantului german din transporturi Deutsche Bahn şi una dintre cele mai mari companii private active pe piaţa transportului de marfă, a finalizat primele şase luni ale anului cu o cifră de afaceri mai mare cu 20,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit oficialilor companiei.
Avansul s-a datorat creşterii cererii pentru expediţii, potrivit declaraţiilor lui Albin Budinsky, CEO al Schenker Romtrans, ce coordonează 1.200 de angajaţi în România.
Compania cu un business de 62 de milioane de euro anul trecut, nivel aproape similar cu cel din 2009, activează în domeniul transportului intern şi internaţional de mărfuri pe cale rutieră, feroviară, maritimă şi aeriană.
Compania-mamă DB Schenker este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de transport din lume, cu afaceri de 15 miliarde de euro în 130 de ţări în 2009, potrivit datelor de pe site-ul companiei.
Schenker Romtrans are clienţi din toate industriile, care au început să producă mai mult şi deci să transporte mai mult, aşa cum susţinea directorul general al companiei încă de la începutul anului. În primele cinci luni exporturile realizate de companiile româneşti au crescut cu 27%, susţinând astfel afacerile transportatorilor. Budinsky, 45 de ani, conduce transportatorul Schenker Romtrans, rezultat în urma fuziunii companiei Schenker (o filială a Deutsche Bahn) cu casa de expediţii Romtrans.
Peste 99% din titlurile Romtrans, deţinute de peste 1.000 de acţionari, au fost cumpărate la sfârşitul lui 2008 de DB Schenker în urma unei tranzacţii estimate la 90 mil. euro.
Cele două societăţi acţionează acum împreună sub brandul DB Schenker Romtrans şi sub persoana juridică Schenker Romtrans, ce operează şapte sucursale şi circa 70 de puncte de lucru în ţară.
Afacerile companiei au început să crească după ce Budinsky a restructurat departam