Soarta Halei Matache a iscat multe discuţii în ultima perioadă. Monumentul istoric e situat chiar pe traseul viitorului bulevard Uranus, pe care vrea să-l construiască Municipalitatea în locul străzii Buzești, iar ca să-i facă loc, hala va fi mutată. Clădirea va fi tăiată bucată cu bucată şi reasamblată, dar cu 10 metri mai în spate. Soarta Halei Matache a iscat multe discuţii în ultima perioadă. Monumentul istoric e situat chiar pe traseul viitorului bulevard Uranus, pe care vrea să-l construiască Municipalitatea în locul străzii Buzești, iar ca să-i facă loc, hala va fi mutată. Clădirea va fi tăiată bucată cu bucată şi reasamblată, dar cu 10 metri mai în spate.
Directorul Direcţiei pentru Cultură şi Patrimoniul Cultural Naţional a Municipiului Bucureşti, Daniel Cherecheş, ne-a declarat că varianta mutării halei este cea mai puţin costisitoare. “Clădirea se va tăia, pentru că e în mare parte din structură metalică, iar bucăţile se vor monta la fel, pe un alt amplasament, situat mai în spate cu circa 10 metri. Cele două clădiri care sunt acum în spatele pieţei vor fi demolate”, ne-a spus Daniel Cherecheş.
Piateţă în zonă şi parcare dedesubt
Potrivit acestuia, clădirea va arăta la fel ca acum şi va avea aceeaşi destinaţie comercială. Lucrul va demara după ce această variantă va fi validată şi de Comisia naţională a monumentelor istorice. “După mutare, va începe un proces de restaurare a întregului imobil”, a mai spus Daniel Cherecheş. Directorul de la Transporturi din Primăria Capitalei declara recent că vrea ca sub Hala Matache să facă parcare, iar în zonă, o piaţetă.
La început s-a numit Hala Grivița
Monumentul datează din 1887 şi atunci se numea Hala Griviţa. Era mult mai mică decât e în prezent şi avea formă de “T”. În 1923 apare consemnată într- un ghid al Bucureştiului ca Hala Matache Măcelaru. În 1930 se fac intervenţii de zidărie asupr