Piata de mobila, care pana anul acesta a fost ocolita de marii retaileri internationali, s-a caracterizat in ultima perioada prin segmentarea ofertei si implicit a gusturilor consumatorilor, ceea ce a creat premisele maturizarii sale.
Primul semnal al maturizarii segmentului de retail a fost dat de anuntul companiei suedeze IKEA care in martie a deschis prima sa unitate de pe piata locala. A urmat apoi grupul austriac KIKA, care are programata o miscare similara in toamna anului 2008. Ambele companii au insa planuri agresive de extindere.
Batalia pentru clienti se duce acum pe fiecare segment de pret, insa noii intrati vizeaza cu precadere clasa medie.
"In ultimii doi ani s-a remarcat o clarificare a ofertei si o segmentare mai accentuata a acesteia. Si-a facut intrarea pe piata romaneasca unul dintre liderii mondiali din zona de discount, IKEA, care isi revendica segmentul de pret caruia i se adreseaza, respectiv cei care opteaza pentru tipul de mobilier do it yourself", a spus Dan Sucu, presedintele Mobexpert.
Potential de 2 mld. euro
Intr-o perioada in care constructiile de locuinte au luat avant, si pe segmentul de mobila cresterea se asteapta sa fie proportionala. Cele mai bune rezultate inregistreaza mobilierul de birou, aprig disputat atat de producatori, cat si de importatori.
"La nivelul tarilor europene, piata de mobila si decoratiuni reprezinta in medie aproximativ 2% din PIB, ceea ce in cazul Romaniei, la un PIB de peste 100 de miliarde de euro, inseamna o piata potentiala de mobilier si accesorii de peste 2 miliarde de euro", spune Cornel Oprisan, retail manager al IKEA.
El considera ca Romania alaturi de celelalte tari
est-europene traverseaza un ritm accelerat de dezvoltare, iar cresterea puterii de cumparare a determinat conturarea clasei medii, cu venituri in crestere. Toti