Mircea Marian: „Acum câteva zile, Radu Berceanu a îngropat discret, fără multă publicitate, promisiunea că guvernul PDL va finaliza 1.000 de kilometri de autostradă până în 2012”.
În acest an, sunt bani doar pentru 30 de kilometri de autostradă, a recunoscut Berceanu. Dacă adăugăm porţiunea din Autostrada Transilvania finalizată în 2009, rezultă că în 2011 şi 2012 guvernul ar trebui să dea gata 930 de kilometri pentru a-şi îndeplini promisiunea din campania anului 2008.
Ştiu că este criză şi nu sunt bani. Trec şi peste faptul că în programul de guvernare aprobat de parlament în decembrie 2009, când Boc ar fi trebuit să ştie foarte bine de ce resurse dispune, executivul îşi asumă finalizarea, până în 2012, a peste 750 de km de autostradă. Basmul despre cei „1.000 de kilometri de autostradă până în 2012” îmi pare a fi o paradigmă a promisiunilor mincinoase şi a lipsei de viziune a acestui guvern.
Dacă veniturile salariale şi pensiile scad, dacă vor creşte şi povara fiscală, şi şomajul, iar investiţii nu se fac, atunci ce face acest executiv pentru cetăţenii României? Lipseşte un proiect (realist, pe cât posibil!) care să ofere cetăţenilor acestei ţări speranţa că România va ieşi, până la urmă, din criză. Nu cu promisiuni fantasmagorice de genul „100.000 de locuinţe pentru tineri”.
Când nu sunt bani pentru infrastructură, iar în 2009, ANL a finalizat sub 4.000 de locuinţe, cum va fi posibil ca, începând cu 2010, să se construiască anual 33.000 de case şi apartamente? Şi trebuie spus că nu toate proiectele de reformă necesită investiţii uriaşe. De fapt, reforma chiar poate aduce bani: în Portugalia, guvernul socialist vrea să obţină şase miliarde de euro din privatizări (se va vinde, printre altele, compania naţională de transport aerian, TAP Air Portugal, echivalentul Tarom).
Dar, de când au scăpat de PSD,