Avantul vanzarilor pe Internet este de asteptat sa adune mai mult de jumate din retail-ul din Marea Britanie pana in 2012.
Mai mult de jumatate din cresterea totala a vanzarilor din sectorul de retail din Marea Britanie din urmatorii patru ani este de asteptat sa provina de pe Internet dupa ce clientii si-au mutat preferintele de cumparare in comertul virtual.
Un nou studiu sustine ca valoarea retail-ului online este de asteptat sa ajunga de la 20 de miliarde lire sterline (25 mld. euro) la 50 de miliarde lire sterline (62,5 mld. euro) pana in 2012, aproape 15% din totalul pietei de retail.
Olivia Gillan, retail partner la PricewaterhouseCoopers (PwC), a declarat ca “practic, mai multi clienti aleg sa cumpere de la un magazin non-stop”.
Cea mai mare cresterea a online-ului este de asteptat sa provina din partea retailer-ilor puternici din Marea Britanie. John Lewis Partnership a lansat noul serviciu “click and collect” (“apasa si colecteaza”) in idea de extindere a serviciilor de Internet.
Aceasta va permite clientilor sa comande podusele fie de pe Internet fie de la departamente de le vanzari din Bluewater, Kent sau Milton Keynes. In cazul in care incercarea se va finaliza cu succes, acesta va fi rulat in magazine din intreaga tara.
Retailer-ul Marks & Spencer este asteptat sa arate ca este o modalitate buna de a atinge target de 500 milioane lire sterline (630 mil. euro) in vanzarile anuale prin Internet pana in 2010. Vanzarile din august ale Asda.co.uk au fost cu 80% mai mari decat cu un an in urma, in timp ce Ocado, grupul de distributie a Waitrose, a inregistrat o crestere cu 20%.
Gillan crede ca dezvoltarea rapida a Internetului provine din cauza presiunii timpului asupra clientilor, iar shoping-ul online devine mult mai confortabil, mult mai imbunatatit, functionalitatea ridicata si cu o diversitate de servicii oferi