Fie că este un model vechi sau unul nou, Dacia se află pe primul loc în rândul maşinilor cel mai uşor de furat sau de spart. Efortul pe care un hoţ îl depune pentru a sustrage bunuri din autoturismul naţional este considerabil mai mic decât în cazul mărcilor străine. La Braşov reţelele de spărgători auto au început să se dezvolte foarte repede. Metodele utilizate sunt diverse, dar în principal stilul de lucru a început să fie asemănător. Ultima inovaţie a hoţilor de maşini, pentru a scăpa de rigorile legii, este folosirea de minori pentru furtul maşinilor. Legea este mai tolerantă în cazul puştilor. Decât să îşi petreacă timpul într-un centru de plasament, tinerii care nu au locuinţă au pus pe picioare o afacere extrem de profitabilă.
Două milioane
într-o oră
Hoţii de maşini care nu au ajuns la vârsta majoratului se bucură de o viaţă trăită pe picior mare. Cel puţin aşa spun ei. „De ce să stau la centrul de plasament? Eu câştig din furturi, uneori, două milioane de lei într-o singură oră...”, se întreba, retoric, un copil, sub 14 ani, din Braşov, prins de poliţişti după ce a furat dintr-un autoturism. Îmbrăcaţi cu haine din cele mai scumpe, rafinaţi în gusturi, minorii hoţi de maşini scapă foarte ieftin dacă sunt prinşi de poliţişti.
Racolaţi de grupurile de infractori
Copiii care nu au împlinit încă 14 ani sunt racolaţi în grupuri organizate de infractori pentru că, în cazul în care sunt prinşi, ei nu răspund penal. „În ultima perioadă am avut de-a face cu mulţi minori sub 14 ani care fură din autoturisme. Copiii sunt atraşi de câştigul imediat, care este destul de mare, şi nu ţin cont de consecinţe. De obicei sunt racolaţi în astfel de grupuri infracţionale de către persoane mai mari ca vârstă care îi scot pe ei la înaintare, în cazul în care sunt prinşi de oamenii legii. Am stat de vorbă cu aceşti copii, pe care încerc