Parintele Calistrat Motto: "Cu oamenii cei care fac faradelege nu ma voi însoti cu alesii lor”(Ps. 140,4); „Nu se vor ridica necredinciosii la judecata, nici pacatosii în sfatul dreptilor" (Ps. 1,5); " Ca stie Domnul calea dreptilor, iar calea necredinciosilor va pieri"(Ps. 1,6) "Zis-a cel nebun întru inima sa: «Nu este Dumnezeu!»”(Ps. 52,1)
Cercetând cu atentie Sfintele Evanghelii care ne povestesc despre faptele savârsite de Hristos Mântuitorul lumii, vom întâlni aproape la tot pasul relatari cu privire la nenumarati oameni aflati sub tirania demonilor: „au adus la El multi demonizati si a scos duhurile cu cuvântul”(Mt. 8,16); „era în sinagoga lor un om cu duh necurat, care striga tare”(Mc. 1,23); „L-a întâmpinat, din morminte, un om cu duh necurat”(Mc. 5,2); „Învatatorule, am adus la Tine pe fiul meu, care are duh mut”(Mc. 9,17); „a certat duhul cel necurat, zicându-i: duh mut si surd, Eu îti poruncesc: iesi din el si sa nu mai intri în el!”(Mc. 9,25); „era o femeie care avea de optsprezece ani un duh de neputinta”(Lc. 13,11).
Uneori, starea de demonizare nu se manifesta neaparat prin chinurile la care este supus de obicei cel îndracit, ci prin fapte potrivnice cuvântului Evangheliei – având ca pilda reprezentativa în acest sens comportamentul lui Iuda Iscarioteanul (cel care, ucenic al lui Iisus fiind, va sfârsi în chip viclean prin spânzurare).
Fara sa ne propunem aici o analiza etimologica a notiunii însesi de „demonizare”, vom retine doar faptul ca exista mai multe feluri de îndracire sau de posedare demonica, nu toate însa prezentând simptome exterioare vadite din care sa rezulte limpede gradul de afectare sufleteasca. Putem spune însa ca unii din cei ce patimesc astfel pot fi usor tamaduiti prin urmarea itinerariului spiritual al Sfintelor Taine ale Bisericii (începând de la Botez si Marturisire si ajungând pâna la Euh