Renault va demara în acest an producţia a patru noi modele Dacia, dintre care trei vor intra în producţie la noua uzină din Maroc de la Tanger, în care francezii vor investi în total 1,1 miliarde de euro, şi Logan 2 la Mioveni.
Maroc acum a devenit o nouă "ameninţare" asupra economiei franceze după România, cu salarii de aproape opt ori mai mici şi noi automobile pentru care există o creştere tot mai mare în Europa.
Potrivit publicaţiei franceze Les Echos, în afara modelului Lodgy şi utilitarei, la Tanger s-ar putea asambla din a doua jumătate a anului şi viitoarea generaţie a lui Logan. Anul acesta la Tanger se vor produce aproximativ 70.000 de autovehicule, pentru a creşte la 250.000 de unităţi anul viitor. Dintre acestea, aproximativ 90% vor fi exportate, procentul fiind similar cu cel al uzinei de la Mioveni.
La Tanger se va produce Dacia Lodgy, un monovolum cu un preţ de pornire de aproximativ 12.000 de euro, jumătate din cel al unui Renault Scenic produs la Douai în Franţa, unde lucrează în prezent aproape 4.900 de angajaţi.
Pe lângă Lodgy, în Maroc Dacia va produce şi o autoutilitară de mici dimensiuni, dar şi un vehicul recreaţional creat pe platforma utilitarei şi despre care nu s-a ştiut până în prezent.
Îngrijorarea francezilor vine în contextul în care în Franţa se produceau aproape 2,7 milioane de automobile Renault, Citroën şi Peugeot, în România 172.000, iar în Turcia 180.000, în timp ce anul trecut în Franţa producţia a scăzut la puţin peste 1,6 milioane de maşini, în timp ce în România s-a dublat la aproape 330.000 de unităţi, iar în Turcia a crescut la 313.000. Mai mult, noua uzină din Maroc va avea din 2015 o capacitate maximă de 400.000 de unităţi anual, adică la fel ca şi cea de la Douai în 2005. Principala diferenţă dintre uzine o reprezintă salariile muncitorilor.
Conform publicaţiei franceze, la