Comisia Europeana a anuntat statele membre ca a repartizat un buget de peste cinci miliarde de euro pentru cele 30 de mari proiecte de transporturi care traverseaza Europa, urmand ca miercuri Comisarul european pentru Transporturi, Jacques Barrot, sa le prezinte eurodeputatilor modul in care vor fi repartizati banii, transmite AFP, monitorizata de Rompres.
Fondurile sunt inscrise in bugetul Uniunii Europene pentru perioada 2007-2013, iar transporturile feroviare vor beneficia de cele mai mari sume, aproximativ 3,934 miliarde euro din cele cinci miliarde.
Astfel, coridorul feroviar Berlin-Verona/Milano-Napoli-Messina-Palermo va beneficia de finantare europeana in valoare de 960,11 milioane euro, cea mai mare parte din acesti bani urmand a fi alocata pentru constructia unui tunel cu o lungime de 63 de kilometri intre Austria si Italia. Tunelul urmeaza sa fie inaugurat in 2022 si va reduce traficul camioanelor prin pasul Brenner.
Coridorul feroviar Lyon-Torino, care urmeaza sa se prelungeasca pana in Slovenia si Ungaria (Trieste - Divaca - Ljubljana - Budapesta) si ulterior pana la frontiera cu Ucraina, va beneficia de o suma de 754,50 milioane euro. Cea mai mare parte a banilor, aproximativ 671,80 milioane euro, urmeaza sa fie alocata pentru constructia unui tunel cu o lungime de 51,5 kilometri intre Franta si Italia, lucrarile fiind programate sa inceapa in 2011.
Tronsonul Trieste(Italia) - Divaca (Slovenia) va beneficia de o finantare europeana in valoare de 50,70 milioane euro.
Coridorul feroviar de mare viteza din sud-vestul Europei, intre Franta - Spania - Portugalia, a primit 671,8 milioane euro pentru 13 tronsoane. Cea mai mare parte din banii europeni (312,6 milioane euro) vor merge spre tronsonul Evora (Spania) - Merida (Portugalia).
Coridorul feroviar de mare viteza Paris-Strasbourg-Stuttgart-