După ce săptămâna trecută creditorii au aprobat planul de reorganizare al retailerului Flanco, astăzi a fost rândul lanţului de magazine Leonardo să scape de un eventual faliment. Potrivit Casei de Insolvenţă Transilvania, care s-a ocupat de reorganizarea companiei, băncile creditoare au acceptat reeşalonarea datoriilor în cuantum de aproximativ 100 de milioane de euro (creanţe către bănci şi furnizori).
Au simţiti fiorul rece al insolvenţei, însă au reuşit să evite "la limită" falimentul. Este vorba despre retailerul de electronice şi electrocasnice Flanco şi mai nou de cel de încălţăminte Leonardo. "Creditorii - băncile - au acceptat reeşalonarea datoriei de 100 de milioane de euro şi au aprobat planul de reorganizare care se întinde pe o perioadă de un, cu posibilitatea de prelungire de încă un an", arată Radu Lotrean, managing partner al Casei de Insolvenţă Transilvania, care s-a ocupat de reorganizarea companiei.
Citeşte Cum a reuşit Flanco să evite falimentul
Flanco a redus spaţiile de vânzare, Leonardo nu a operat nicio modificare
Dacă în cazul Flanco, pe toată insolvenţei, deschisă din decembrie anul trecut şi care a durat până în august, procedura a însemnat scăderea numărului de angajaţi şi reducerea spaţiilor de vânzare, în cel al Leonardo, acestea au rămas la fel. "Leonardo nu a renunţat la niciun angajat, în prezent retailerul are tot cam 1.800 de salariaţi", adaugă Lotrean. Flanco avea 1.500 de angajaţi în 2008, a ajuns la 700 la sfârşitul lui 2009, iar ca parte a reorganizării s-a mai renunţat la alţi 200 de oameni anul acesta.Suprafaţa netă de vânzare a scăzut şi ea de la 45.000 de metri pătraţi la finele anului trecut, la aproximativ 31.000 de metri pătraţi în prezent. Flanco avea 74 de magazine la finalul lui 2009, a închis opt magazine anul acesta şi a deschis alte cinci, urmând să mai inaugureze încă cinci spaţi