Începând din această lună, şomerii din România vor da carnetul de şomaj pe cardul electronic european, care le va fi de ajutor şi atunci când vor încerca să îşi găsească un loc de muncă în străinătate. Toate informaţiile despre posibilul viitor angajat vor fi stocate într-o bază de date, care ar putea debloca sistemul birocratic extrem de încâlcit în momentul de faţă.
Dacă până acum, şomerii înregistraţi la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) trebuiau să urmeze un drum anevoios, plin de hârtii, oficialii speră că lansarea cardului va netezi calea celor care încearcă să îşi găsească un loc de muncă. Teoretic, planul proiectului care a costat peste 20 de milioane de lei este unul simplu, însă rămâne de văzut care va fi efectul său pe termen lung.
Astfel, după ce s-a înregistrat la ANOFM cu toate datele necesare şi a studiat oferta, şomerul se va adresa agentului economic pentru ocuparea locului de muncă vacant anunţat prin intermediul ANOFM. La interviu va prezenta cardul, iar angajatorul va verifica CV-ul pe site-ul card-profesional.ro. “Acolo, angajatorul poate să vizualizeze informaţiile de care are nevoie. De la documentele care atestă formarea profesională şi până la ultimul loc de muncă şi cursuri absolvite etc.”, explică oamenii din spatele cardului profesional. În cazul în care agentul economic nu este mulţumit de intervievat sau pur şi simplu, locul a fost ocupat, atunci îi va înmâna totuşi acestuia o adresă care să ateste că s-a prezentat, dar postul nu a fost disponibil.
Cum va arăta cardul
Datele prezentate pe cardul profesional sunt minime, fiind mai degrabă de identificare, şi mai puţin legat de viaţa personală a utilizatorului. Astfel, pe faţa cardului se vor găsi următoarele. Denumirea cardului, card profesional european - în română şi engleză, sigla proiectului, numărul unic de identificare, poza posesoru