Etichetele hainelor au dat dintotdeauna bătaie de cap amatorilor de shopping şi, în plus, din când în când, afectează şi autostima cumpărătorilor.
De multe ori se întâmplă ca, ajunşi într-un magazin, să observăm cu disperare că mărimea care mai deunăzi ni se potrivea ca o mănuşă, acum este de domeniul trecutului, cu toate că suntem în stare să băgăm mâna în foc că nu ne-am îngrăşat nici măcar un gram. Potrivit cotidianului italian La Stampa, o explicaţie o reprezintă faptul că marile case de modă au adoptat standarde diferite, astfel că se întâmplă din ce în ce mai des să descoperim în magazine un fel de ghiduri pentru cumpărători, cu ajutorul cărora aceştia îşi pot găsi mărimea potrivită. Indiferent că este vorba de firme de renume precum Gucci, Valentino, Dolce&Gabbana, Ralph Lauren, H&M sau Brooks Brothers, un lucru este cert: sunt şanse foarte mici ca mărimea 44 dintr-un magazin să corespundă cu aceeaşi mărime din alt magazin. În plus, se ajunge şi la paradoxul cumpărăturilor on line, care, pentru a mai economisi nişte bani şi pentru a fi siguri că nu greşesc, ajung să comande mai multe mărimi ale aceluiaşi articol. Potrivit unui studiu al National Retail Federation, în 2010, americanii au returnat haine în valoare de peste 194 de miliarde de dolari, sumă ce reprezintă aproximativ opt la sută din încasările obţinute din vânzările de haine, tocmai din cauza neconcordanţei între etichete. Pentru a veni în ajutorul clienţilor, anumite mărci şi magazine americane au decis să rezolve problema şi totodată să dea o mână de ajutor străinilor care vin la cumpărături în New York. Astfel că fie etichetele sunt mai detaliate, fie în magazine există un fel de ghiduri pentru clienţi cu tabelul de conversiune a mărimilor.
Soluţia salvatoare
În plus, tehnologia dă şi ea o mână de ajutor clienţilor debusolaţi. În anumite magazine, au fost introduse a