Criza continuă să aducă beneficii industriei de jocuri video. Românii nu prea au tăiat aceste cheltuieli şi au achiziţionat tot felul de titluri, acoperind toate platformele, de la PC la consolă.
„Aşa cum anticipam, oamenii, în perioada de criză, au stat mai mult în casă, timpul liber fiind acoperit de activităţi recreative de tip «home entertainment», printre care şi jocurile video", a declarat ieri Andreea Allardin, director general Best Distribution. Piaţa locală a crescut anul trecut cu 5%, până la 17 milioane de euro, iar pentru anul acesta, cele mai optimiste estimări merg spre un plus de 10%, consideră Allardin. Cele mai vândute titluri din 2009 au fost World of Warcraft, Call of Duty: Modern Warfare II, FIFA10, Sims 3 şi Need For Speed Shift.
A doua parte a anului va aduce pentru gamerii români o mulţime de lansări, unele aşteptate de ani buni.
Din partea ComputerGames.ro, „Heroes of Might and Magic online" şi „Tactical Intervention" vor fi oferite din luna iulie. Accesul la jocuri va fi gratuit, însă trebuie să plăteşti pentru conţinut premium, necesar de-a lungul aventurilor. Pe de altă parte, fanii „Heroes of Newerth" vor fi fericiţi din această săptămână, putându-şi achiziţiona jocul prin SMS, pentru 20 de euro, după cum a precizat pentru Jurnalul Naţional Silviu Stroe, General Manager ComputerGames.ro.
După o îndelungată aşteptare, se dă startul şi la StarCraftII: Wings of Liberty, gamerii români fiind aşteptaţi la lansarea oficială din 27 iulie. Tot de la Blizzard, aşteptăm şi noul expansion din World of Warcraft: Cataclysm.
„Nu ştim exact când va fi lansarea Cataclysm, dar în orice caz nu în acelaşi trimestru cu noua serie de aventuri din Call of Duty: Black Ops", a precizat oficialul Best Distribuition. Lansarea oficială pentru Black Ops este aşteptată la 9 noiembrie.
De