Compania încearcă preluarea activelor IAR Ghimbav, după ce încercările de achiziţie a pachetului majoritar de acţiuni au eşuat
Compania Eurocopter România, un joint – venture între grupul Eurocopter şi compania IAR Ghimbav, unde partea franceză deţine 51% din acţiuni, a finalizat cea de 50-a livrare a unui aparat de zbor din familiile Puma şi Super Puma, lucrările de revizie, mentananţă şi reparaţii capitale fiind realizate în cadrul depoului de la Braşov.
Compania Eurocopter România, la care lucrează aproximativ 100 de persoane, preluaţi de la compania IAR Ghimbav, şi-a început activitatea în 2004, şi a ajuns în prezent principalul centru de competenţe la nivel mondial al grupului Eurocopter, pentru mentenanţa acestor familii de elicoptere. Majoritatea comenzilor provin în urma contractelor militare câştigate în întreaga lume - Africa, Europa, Orientul Mijlociu, America de Sud şi Asia. Astfel, în mai puţin de 5 ani, Eurocopter România a devenit unul dintre cei mai importanţi actori din industria aeronautică romanească. De altfel, cei de la Europcopter negociază intens cu Ministerul Economiei cumpărarea activelor funcţionale ale societăţii IAR Ghimbav, aceasta fiind o privatizare mascată, după ce cele două încercări de achiziţie a pachetului majoritar de acţiuni ale societăţii braşovene au eşuat.
Se pot repara simultan opt elicoptere
Capacitatea industrială curentă a Eurocopter România permite repararea simultană a 8 elicoptere de talie mijlocie de tip Puma sau Super Puma pe an. Pe piaţa locală, Eurocopter România continuă să îşi dezvolte activităţile de suport pentru elicopterele de tip EC135 şi Dauphin - utilizate de către autoritatile statului român, alături de comercializarea şi activităţile de revizie/reparaţii ale aparatelor ce aparţin noii generaţii de elicoptere, destinate clientilor civili - români şi din ţările învec