Mihai Georgescu, directorul general al companiei Wrigley Romania, spune ca se asteapta la o triplare a pietei locale de bomboane in urmatorii 5-10 ani, aceasta urmand astfel sa egaleze piata gumei de mestecat.
Wrigley Romania, subsidiara celui mai mare producator de guma de mestecat, a realizat vanzari de 204,8 mil. lei (61,4 mil. euro) anul trecut, in crestere cu 21% fata de 2006.
"Anul 2007 ne-a adus cea mai puternica accelerare a business-ului din ultimii 5-6 ani. Evolutia vanzarilor Wrigley Romania a fost sustinuta in principal de cresterea consumului, influentata la randul sau de majorarea puterii de cumparare si a ofertei de pe piata produselor zaharoase", a spus Mihai Georgescu.
Dintre competitorii directi ai Wrigley in Romania, Cadbury si Perfetti Van Melle detin facilitati locale de productie. Pe piata dropsurilor mai activeaza un producator local cu capital romanesc, Feleacul. Cadbury a intrat puternic pe piata ciocolatei si a produselor zaharoase anul trecut, prin achizitia producatorului Kandia-Excelent, insa nu a facut nicio miscare pana acum pe segmentul gumei de mestecat. La nivel international, Cadbury este un competitor important al Wrigley pe piata gumei de mestecat si pe cea a dropsurilor.
Segmentele jeleuri si bomboane mentolate i-au adus cele mai mari cresteri subsidiarei locale a Wrigley.
Brandul Juicy Fruit a ajuns anul trecut la o cota de piata de circa 30% pe segmentul jeleurilor, aceasta fiind aproape dubla fata de valoarea din 2006, potrivit datelor Nielsen citate de Georgescu. La randul lor, bomboanele Winterfresh detin circa 66% din segmentul dropsurilor mentolate.
Cota de piata a companiei pe segmentul bomboanelor a ajuns anul trecut la 40% si a atins astfel obiectivul setat de Georgescu in 2006.
"Piata de bomboane reprezinta aproximativ o treime din piata gumei de mestecat. Daca