Nokia şi Blackberry aruncă modelele touchscreen în lupta terminalelor “totale”. Telefonul care ştie să facă de toate nu mai este o fiţă. Companiile mari mizează pe nevoile oamenilor de afaceri, dar şi pe pofta de distracţie a tinerilor. Telefoanele mobile şi-au depăşit de mult atribuţiile de mijloc de comunicare. După ce Apple a atins apogeul cu terminalul iPhone 2 (cpmpatibil 3G), competitorii au lansat terminale care să-i ţină piept. HTC şi Samsung s-au grăbit să arunce pe piaţă două telefoane cu ecran tactil, cu conexiune la internet şi cu funcţii de divertisment. Este vorba de HTC Diamond şi de Samsung i900 Omnia.
Nokia, cel mai mare producător de telefoane mobile la nivel mondial, s-a pregătit cu Nokia 5.800 XpressMusic, primul terminal full-touchscreen al producătorului finlandez. Terminalul va ajunge şi pe piaţa din România în câteva săptămâni. Cunoscut sub numele de cod “Tube”, terminalul dotat cu funcţii avansate pentru muzică va avea un preţ mult sub iPhone.
Alte surprize sunt modelele Storm de la Blackberry şi GPhone de la Google. Blackberry a renunţat la abordarea scorţoasă de producător de telefoane pentru oamenii de afaceri şi va aduce pe piaţă un aparat cu funcţii de divertisment. Punctul forte al telefonului va rămâne însă o opţiune business: rapiditate la trimiterea de e-mailuri.
Modelul Storm, primul telefon cu ecran tactil de la Blackberry, va fi disponibil în două variante: una pentru operatorul american Verizon Wireless şi una pentru Vodafone. Britanicii de la Vodafone au anunţat că noul telefon va fi comercializat în Europa începând de luna viitoare.
Dacă iPhone se luptă mai ales cu telefoanele deştepte şi segmentul de telefoane fashion e în plină dezvoltare. LG Electronics şi Prada au anunţat că vor lansa până la sfârşitul acestui an a doua versiune a telefonului LG Prada în mai multe ţă