Pe o piata in care advertiserii incep deja sa-si reduca bugetele, o parte din publicatiile locale incearca sa se adapteze la noua realitate si sa renunte la planuri pe termen lung.
Ziarul Ziua de Cluj a renuntat la varianta tiparita a suplimentului de sambata, acesta urmand sa apara exclusiv online. Rares Bogdan, directorul executiv al publicatiei, a explicat, pentru Wall-Street, ca decizia reprezinta o “masura provizorie, preventiva”, fiind determinata de problemele de distributie si la situatia precara in care se afla piata de publicitate locala.
“Din 168 de chioscuri de presa existente doar 90 sunt deschise sambata. De asemenea, mai mult de jumatate din abonatii nostri primesc acest supliment de sambata abia luni impreuna cu ziarul. Astfel incat costurile nu se puteau justifica”, a declarat Rares Bogdan.
Potrivit acestuia, in ultima saptamana traficul inregistrat de varianta onine a suplimentului a inregistrat o crestere de aproximativ 1.000 de clienti unici. 8 angajati sunt responsabili in prezent de suplimentul online.
“Vom mentine aceasta masura minim 3 luni, maxim 6 luni. Vom vedea cum evolueaza lucrurile. Este o masura preventiva, o masura de precautie pentru lunile ianuarie, februarie, martie. Suntem mai atenti la cheltuieli, e bine sa stam pe rezerve solide. Am fost unul din principalele mijloace de comunicare pe perioada campaniei electorale, asa ca fonduri avem. Insa eu vreau ca toti oamenii nostri sa isi primeasca salariile la timp, asa cum s-a intamplat in ultimii cinci ani”, afirma Bogdan.
Pe o piata in care publicitatea imobiliara detine o cota de 30%, Rares Bogdan spune ca deciziile luate vor genera economii lunare de aproximativ 4.000 de euro, dintr-un buget de 31-34.000 de euro.
Suplimentul de sambata a ziarului Ziua de Cluj aparea in 3.200 de exemplare.
O alta publicatie clujeana care a decis sa recurga la